30 December 2007

Льо Роше дьо Монмартър



Я стига, продължение на Шоколад! Сто процента ще направят и филм. И после ще я принудят да завърши трилогията. И пак филм – нали се сещате.
Грозна работа. За пари.

Обаче не – представяте ли си? Книгата е чудна. Прочетох я на един дъх, доколкото петстотинте-й-плюс страници позволяват подобен израз.

Като за начало – безсмислено е да четете Бонбонените обувки, ако не сте чели Шоколад, ако не се го преживяли и обикнали, ако Виан Роше не е станала герой, за когото да говорите с приятелите си.

Първата книга представляваше редуване, спомняте ли си? - гласът на Виан с този на свещеника. Този път гласовете са три – на Виан, Анук и Зози.
Джоан Харис казва, че обича да разказва от няколко гледни точки (припомнете си Джентълмени и играчи), защото историята никога не е една, не е абсолютна и никога не е просто история.

Разбрах също, че преди не е и помисляла за продължение. Но с течението на времето е започнала да се чуди какво ли прави Виан Роше сега. Ясно е, че е напуснала Ланскене, но какво ли прави? Е, нещата се оказали доста скучни - живее в Париж и се опитва с всички сили да бъде нормална – преструва се на вдовица, носи черни дрехи, не прави шоколад, а картите таро на майка й стоят в металната кутия, по чийто горен капак има дебел слой прах.

Анук е пораснала, вече излиза от детството и някак се отдалечава от майка си, а това кара Виан да се страхува. Много, много да се страхува.
“Слава Богу, че я има Розет,” казва Анук в една глава, “винаги е щастлива, винаги е усмихната.” Розет е новият член на семейството – въпреки че е на четири, още не говори, яде с ръце, обича да рисува маймунки и да си играе тихичко.

Зози - новата героиня – е тази, която преобръща света на Виан. Тя е специалист в това да краде самоличности и може да бъде всекиго. Сега е избрала ролята на лъчезарната, весела, разбираща, закачлива сервитьорка и помага на Виан отново да отвори шоколадова сладкарница.
Джоан Харис казва, че Зози и Виан са двете страни на една и съща монета и за да не ви развалям удоволствието от четенето, няма да добавя нищо повече.

Ще кажа само, че може спокойно да се отпуснете назад - отново има аромат на канела, анасон, ванилия, ликьор и люта чушка, има истински магии, светлина, цветове, израствания, приятелства и приказност.

Толкова е приятно да избираш подходящата кутия, да размишляваш – дали да бъде с формата на сърце, кръгла или правоъгълна? Грижливо да нареждаш бонбоните, да гледаш как потъват в диплите на тънката хартия с цвят на карамел, ванилия и тъмен ром; да избираш панделка, опаковъчна хартия, до украсяваш с хартиени цветя или сърца, да чуваш тихото плъзгане на оризовата хартия по капака на кутията…
Толкова ми липсваха тези неща след раждането на Розет.

Подходих с подозрение, а то си го пише на корицата – за всички, които харесват Шоколад – Виан се завръща.

3 коментара:

Vera said...

Гледала съм само филма "Шоколад", чак сега разбирам, че всъщност е по книга, но така хубаво е написана статията, че в скоро време непременно ще потърся и двете книги.

Po3u said...

Май и аз ще я прочета тази книжка. Фенка съм на Шоколад, а чак сега разбирам, че има продължение!!

Safa0511 said...

Здравейте всички, името ми е Сафа Ел Садат, женен съм за 20 години с моя съпруг и имаме двама сина, старейшина 16 и по-млада е 11 години. Съпругът ми ме обичаше много, но стигна до момент, когато се занимаваше с афера с жена, която е нейната колега. Никога не съм си го представял, но по някакъв начин се е променило отношението му към мен и децата, късното му идване от работа ме накара да мисля по въпроса, дори и на 20-та ми годишнина от сватбата, аз се държа далеч от секса, тъй като обещаваме да го направим на сватбата Ден на юбилея, 15 дни преди годишнината от сватбата той призна, че е имал секс с колегата си. Той я заведе в леглото ми, когато бях на работа, това означава, че чувствата ми бяха напълно безценни за него, психичното ми състояние е пълно с агония, мисля, че не мога да забравя и да възстановя болката, тази жена е била в пълен контрол. тя и аз никога не искахме да го правим с насилие, тя искаше да спечели над мен, тъй като тя е разведена, тя каза, че е ревнив за нашите отношения и тя ще ме съсипе, като вземе съпруга ми. Трябваше да го обсъдя с един приятел, който ме помоли да намеря добър заклинател, най-напред никога не съм вярвал в този правопис на ролите, но трябва да го опитам, докато дойдох по имейл PROPHET NOSA UGO в интернет за това как Той помогна на толкова много хора да си върнат бившите гърба и да помогнат да се оправят отношенията и да направят хората щастливи в отношенията си и някои други истории за духовната болест и др., му обясних ситуацията и той ми помогна да извърша някои молитви, някои билки и корени и малко жертва, която направих, и в рамките на 7 дни той се върна да се извини и това беше просто чудо за мен, щастлив съм днес, че ми помогна и мога гордо да кажа, че съпругът ми е отново с мен и сега той е влюбен в мен, както никога досега.
Имате ли нужда от помощ в отношенията си като връщане на мъжа, съпругата, приятелката, приятелката, спечелването на лотарии, билковото лекарство за болест, ХИВ, полово предавани болести, астма, артрит, фиброид, инсулт или някаква болест, плод на Утробата, Духовният проблем, Промоцията на Работа, Зрителите, които четат моя пост, който се нуждае от помощ по отношение на житейските предизвикателства, трябва да се свържат с PROPHET NOSA UGO и ще се радвате, че го направихте.

Имейл: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +34631686040
                     +17207992813