29 December 2009

през очите на тони улф

Наскоро една от любимите ми майки ме изненада с няколко прекрасни книжки от моето детство. Спомняте ли си поредицата на издателство Гема от първата половина на 90те? Тънки книжки с приказки на Шарл Перо, Братя Грим, Шехеразада, Андерсен, руски народни, няколко преразказани басни на Лафонтен и още. Авторите на текста и илюстрациите са няколко, но сега съвсем конкретно искам да ви покажа милите идеалистични картинки на Тони Улф, които - вярвам - правят децата по-добри.

Както подобава на всяка книжка с приказки, и тези започват с Имало едно време...


Имало зайци, вълци, принцеси, джуджета, котараци, ловци, лисици, козлета, мишлета, моряци, лястовички, жаби, вещици, войници, джинове, великани, султани, къртици, слонове, рибари, маймуни, зверове...

Приказки и мили, и умни. Чудесно разказани. А ако не ти се чете - о, има толкова много за разглеждане!






6 коментара:

mustbe said...

Имам цялата поредица. Обичах повече илюстрациите, а самите приказки си ги четях с повече удоволствие от дебелите, стари издания на майка ми. Любими. Заедно с още една поредица книжки на Тони Улф, по спомени: "Приказки за горските животни, джуджетата, великаните..." - с малко по-различни корици беше българският вариант.
http://knittingiris.typepad.com/photos/uncategorized/woodlandfolkbooks.jpg

Бистра said...

да! :-)
любима ми е и другата поредица! как е възможно да са толкова мили тези рисунки? :-)
ще снимам и ще покажа още :-)

Vesella said...

Моля, моля, Умолявам!, ако случайно в някоя тези книжи е и приказката за един голям ботуш, в който живеят много животни, да постнеш/постнете снимката. Наистина искам :)

Бистра said...

Мисля, че се сещам за какво говориш, Весела. Имаше една глава от поредицата за Горските обитатели, джуджетата, феите и т.н., пак с илюстрации на Тони Улф, където бяха намерили едно гигантско сабо и си бяха направили апартаменти вътре. Ще проверя къде точно беше и ще публикувам. :-)
Поздрав!

Rosen Vitanov (lamersoft@mail.bg) said...

Здравейте на всички. Аз съм от София и търся някой, който има тази поредица, както и поредиците на Тони Улф за горските обитатели, джуджетата и великаните, защото аз съм нейн много голям почитател, но за съжеление изгубих моите книжки. Целта ми е, ако някой ги има и жела да съдейства, аз мога да ги сканирам. Той получава книгите си обратно - а аз цифрово копие, което после мога да споделя и с останалите любители на тези прекраси поредици. АКо има желаещи можете да ме намерите на skype: lamersoft или lamersoft@mail.bg Правя това безвъзмездно, за хубавите книжки. Вярвам, че ще има желаещи.

Nniiss said...

Търся си точно тези.
Бяха ми любими като малка и сега търся да си ги купя от някъде. Ако някой има и продава може да ми пише на скайп vreduskata_95