02 December 2009

първи брой на 4Publishing


4Publishing е професионално списание за издателски бизнес, създавано с некомерсиална цел веднъж годишно от студентите по Книгоиздаване от Факултета по журналистика на Софийския университет. Първият му брой излиза през декември 2009 по идея на проф. Петранка Филева, ръководител на катедра История и теория на журналистиката, и студентите от Книгоиздаване, випуск 2010.

Ние поставяме началото и се надяваме проектът да бъде поет от следващият випуск от нашата специалност, като по този начин искаме да покажем, че знаем и можем не само на теория, а успяваме да създадем сами един стойностен медиен продукт, с който да заявим мястото си в издателския свят.

Личния разказ за създаването на проекта може да прочетете тук, а сега искаме отново да благодарим на всички хора и фирми, които повярваха в нас и ни подкрепиха: д-р Ангел Манчев от Мобилис, Галина Цонова от Булгед, Георги Александров от Егмонт България, Йордан Антов от БАРД, Николай Илиев от Web Success, Петър Ванчев от Store.bg и Теодора Атанасова от Tea Design.

Точно сега, в реално време, тече представянето на списанието във Факултета по журналистика в рамките на Медийния панаир. Едновременно с хартиената премиера правим и електронна - според избрания от нас лиценз имате възможност свободно да копирате и разпространявате първия ни брой.

4Publishing, брой 1, декември 2009 - пълна версия (pdf)
4Publishing, брой 1, декември 2009 - "лека" версия за електронни четци (txt)


Приятно четене!

7 коментара:

Евелина Проданова said...

Поздравления за презентирането на чудесното списание.
Аз лично съм ексайтед, взимам си го с мен за четиво в самолета! ;)

Unknown said...

Общи приказки, момичета. Не сте си свършили работата по рисърча!

Бистра said...

аз пък си мислех, че в някои текстове преобладава конкретиката за сметка на аналитичността (тези в началото - о'райли, книгите проекти, финансовата криза)
чудесно разбирам, че списанието можеше да бъде много по-добро във всяко едно отношение, но дали поради липса на време или на опит, извадихме това. в този им вид думите ти, ivaylo, звучат като заяждане, а аз лично, предполагам и колегите ми, бихме искали да получим някаква по-смислена обратна връзка. смислена - за нас, за да знаем как да го направим по-добре следващия път. в крайна сметка цялото списание беше едно упражнение. така че, ако имаш време и ти се занимава, можеш да ни напишеш имейл или по-дълъг коментар тук. нали разбираш - вложихме толкова енергия в цялото нещо, че още ни е малко трудно да погледнем на него обективно. малко помощ отвън би ни била изключително полезна :-)

Калин said...

Поздравления за инициативата, поздравления и за изпълнението. :)

Все още съм на средата - тъкмо стигнах до материала "Цветът на книгите"... и веднага ме загложди да направя реклама :D на читателско-партизанската група "Човешката библиотека", от която съм част и аз:

Мисля, че сме първото издателство в България, което печата книгите си САМО на рециклирана хартия, от 2006 година насам. В блога си сме разказали повече за това - няма да слагам линк, понеже и в саморекламата трябва да има мярка... :D

Съвсем наскоро пуснахме и първата си електронна книга, "Слънце недосегаемо", на принципа "плати колкото прецениш (но _напиши_ отзив)". Две седмици след старта имаме 1 платена книга от 12 свалени, а отзиви още чакаме... но имаме и безкрайно търпение. Ще почакаме. ;)

Връщам се да чета, вие бъдете! (Вдъхновени, конкретични, аналитични... каквито си изберете. ;)

Бистра said...

ееха! калине, направо ми напълни душата! страхотно е това, което правите!

навеждам глава лекичко, защото именно аз съм автор на текста за рециклираната хартия и за "плати-колкото-решиш" тенденцията, пък не знаех, че "човешката библиотека" върши такива прекрасни работи! ще трябва да се реванширам някой път... ще помисля как е най-удачно ;-)

поздрави и успех!

Калин said...

Страшно няма - малко хора ни знаят все още, понеже трупахме активи и си трайкахме. ;)

Важното е да се откриваме и да градим мостове помежду си.

(Ако някой ме пита как изглежда _зданието_ "Човешка библиотека" - мост, закрит - за да не се мокрят книгите :D, и вечно строящ се в най-различни посоки... Мост-лабиринт?)

До нови срещи!
К)

Anonymous said...

Ако търсите образование в сферата на графичният дизайн, значи ви трябвам аз:
www.panaiot.com
0877 02 05 52